piątek, 4 lipca 2008

Pseudohodowle

No niestety muszę poruszyć ten wątek, bo pojawił się kilka razy w rozmowach.
Zanim zdecydujecie się na zakup kota 'rasowego ale bez rodowodu' przeczytajcie proszę o pseudohodowlach.
Najczęściej pojawia się argument, że "taki kotek jest tańszy, a on przecież na kolanka ma być a nie do wystaw". Faktycznie, jest tańszy w cenie zakupu, natomiast koszty, które mogą pojawić się później mogą bardzo przewyższać cenę kota z hodowli. A kot będzie Twoim towarzyszem przez najbliższe kilkanaście lat, więc warto dokładnie przemyśleć, czy różnica w cenie w kontekście tak długiego okresu ma znaczenie..
Zanim zdecydujesz się na wsparcie fabryki kotów (przepraszam, ale tak można nazwać pseudohodowle), przeczytaj proszę poniższe artykuły i wypowiedzi. Jeśli najważniejszym argumentem są finanse, to przygarnij proszę kotka ze schroniska. Tam dużo wspaniałych zwierzaków czeka na właścicieli, których będą kochać do końca życia!

Linki:
1. Rasowy - rodowodowy
2. Dlaczego pseudohodowle są złe? :-(
3. Lista schronisk

1 komentarz:

yariire pisze...

Mnie wszyscy pytają po co mi kot z rodowodem i zawsze staram się ludzi uświadomić ale jest ciężko. Już jednego bez rodowodu "mam" i mimo, że jest kochany i jedynyw swoim rodzaju to nigdy więcej. Trafiłam do prawdziwej hodowli i dopiero się przekonałam jaka jest róznica... a jest ogromna. W jakości życia kociaków i zaangażowaniu hodowców.

Zapraszam do nas na chrupki.blogspot.com :)